erről-arról-amarról

erről-arról-amarról

könyvfesztiválon

2009. április 28. - gond/ol/a

 

napokig a könyvfesztiválon tobzódtam, a Millenárison (hogy hogy el van dugva! úgy vezetett oda egy kedves járókelő fiatalember, aki tudta , hol van - "a  Mammut mögött", mert lányom csak ennyit mondott, hogy ott van, azt viszont nem , hogy mamutból is kettő van , a fiatalember viszont a könyvfesztiválról nem hallott, de ha már most, igen, tőlem, be is jött körülnézni... nekem belépőjegy nem kell, mert nyugdíjas vagyok, úgyhogy ki-bejártam, lányomnak se kellene, mert "diák", de neki volt külön kitűzője, mert a Literán volt "szolgálatban" - tudósított, meg interjúzott az eseményekről, szóval - már megint: "dolgozott":

Ime:

http://www.litera.hu/hirek/ures-regeny

http://www.litera.hu/hirek/netkonyv-es-papirjegyzet

http://www.litera.hu/hirek/szukseg-volt-erre-a-kotetre

http://www.litera.hu/hirek/a-ket-borito-koze-lang-zsolt

http://www.litera.hu/hirek/minden-hataron-tul

http://www.litera.hu/hirek/a-kivancsisag-optikaja

szombaton délután annyi jó, egymást fedő, csábító program is volt, -az új József Attilamonográfia bemutatója után (lásd fent: "szükség volt erre a kötetre"), hogy nem is tudtam mit választani,  illetve, úgy döntöttem tovább ulickajázom; azaz beültem egy konferenciára, ahol ő volt a fővendég: nyelvhatárok (nélkül), s legalább hallhattam azt is, hogy milyen jóhangzású versei is vannak - a saját szájából...

Tony Curtist a szomszédos Teatrumban már csak nézni tudtam, hallani nem, de egész közelről a színpad előtt, ahogy dedikált egykedvűen, fiatalkori portréja előtt, tolószékben, felismerhetetlen arccal. Ki ez az ember? Nem az, akit filmeken láttunk, nem az, aki a plakátokon, és a könyve címlapján, "Hollywood hercege"(?) 84 éves! Nem szabadna ígymegöregedni! (de tudta ezt Füst Milán!- meg Greta Garbo is, aki öregkorában már nem akart a nyilvánosság előtt mutatkozni.) Meg eszembejutott Juhász Ferenc Ady utolsó, szanatóriumi, kalapos-virágos fényképe ihlette "sirató"verse is: "Fáj az istent roncsokban látni")

Másnap (vasárnap) délután pedig "születésnapi szalonba" hívták a kerek évfordulójú írókat-költőket. Ők se lettek szebbek, mint fiatal korukban lehettek (írók közt amúgy is ritka a szép  ember), viszont szellemeseket, okosakat mondtak, s úgy tűnt, minél öregebb valaki, annál inkább tud sziporkázni, akár humorosan is, a korukkal is élcelődve.

Ulickaja mindkét este öttől hétig dedikált, de olyan hosszú sorban kígyóztak az asztala felé, hogy hiába cipeltem el megint az új, tolmács-könyvét, vittem vissza dedikálatlanul, hogy aztán vasárnap, mire elfogytak az emberek, vegyek egy Szonyecskát (az elsőt, de nagyszerűt) - hogy abba írja bele a nevét, csak ennyit, hogy Ulickaja, és hogy én csak annyit tudjak elrebegni neki, hogy : szpasziva.

(de előtte való este még a Centrál színházban megnézhettem az Oroszlekvár cimű színdarabját, ami  Csehov Cseresznyéskertjének (meg kicsit a három nővérének) továbbgondolása(meg egy kicsit még a mi "költözésünk" története is... az ősi, nehezen elhagyható házból)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megosztaniamifontos.blog.hu/api/trackback/id/tr418322258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12318 2009.04.28. 14:40:35

Idén én is kétszer voltam kint, pénteken meg vasárnap! Vettem könyveket, hallgattam előadásokat, dedikáltak, puszikat (is) kaptam, egyszóval remekül éreztem magam!

13709 2009.04.28. 22:55:53

Érdekes lehetett ez a szülinapos szalon..... Megjegyzésedről jutott eszembe .." írók között ritka a szép ember..." - ez véletlen lehet? Tony Curtis esetében - gondolom - az is nagyon zavaró, hogy ő különösen jóképű férfi volt és ezért nagy most a döbbenet.... én csak a TV-ben láttam, háááát.....

13282 2009.04.28. 23:15:34

sokan voltak - de sajnos Kertész Imre nem, bár ő is szerepelt a "névsorban" a maga 80 évével... nekem is ott tűnt fel, hogy nem túl szépek (lehet, hogy nem kellett volna, mert most cáfolom is magam, mert pl. Ady, József Attila, Nagy László "szépek" is:) de úgy tűnt, hogy -különösen az öregek - elgyötörtebb arcúak mint az átlag - talán azért, mert sokszorosan élnek (mintha minden -általuk ábrázolt - ember életét is, s ez csak meglűátszik rajtuk... (jobban, mint szinészeken, akik "csak" eljátsszák...) szegény Tony Curtis a tévében még talán jobban is nézett ki, igen, a kontraszt volt zavaróan fájdalmas - a fiatalkori szépséges, kifejező és a mostani (rombadőlt) arca közt :(

13282 2009.04.28. 23:19:09

nahát, megint egy ellentmondás, hiszen Tony Curtis szinész, és mégis.... (nem nézett ki jobban, mint azöreg írók) ráadásul van egy nézetem, miszerint vannak emberek , akik öregkorukra szépülnek meg, nemesednek ki, "fargaják ki " saját arcukat... (meg Goethe mondta is, hogy mindenki 40 év fölött felelős az arcáért)
süti beállítások módosítása