erről-arról-amarról

erről-arról-amarról

esőben, hóban hegedül

2010. január 06. - gond/ol/a

Szegeden több mint 20 cm hó esett, a Kárász utca elején levő zenebohóc hegedűjét jócskán belepte a hó, de ő rendületlenül "hegedül"

 (a délmagyar képgalériája szerint, Kornok Csaba felv.))

pár hete esőben  tette ugyanezt ...

 

a képet abból az alkalomból is készítettem, hogy épp akkoriban olvastam -ugyancsak a Délmagyarban - , hogy ki fogják tiltani vagy legalábbis korlátozni az utcazenészeket (az ittlakók biztos örülnek neki), engem sose zavartak, sőt - hálás voltam nekik, jó hangulatot csináltak a sétáló utcában, és sose kérték zavaróan vagy tolakodóan  ellenszolgáltatást illetve honoráriumot

Kiegl utcazenésze szerencsére elmozdíthatatlanul marad (esőben, hóban is) - bár a lábainál levő szoborgalambokat egy párszor már leszerelték

az "pénzérmék" is maradnak, bár nem is gyarapodnak

és persze a hegedűszót is kiki úgy hallhatja,  (ha egyáltalán hallja), ahogy Babits is mondta... ahogy a lekében szól az ének...

Megmondom a titkát, édesem a dalnak:
Önmagát hallgatja, aki dalra hallgat.
Mindenik embernek a lelkében dal van,
és a saját lelkét hallja minden dalban.
És akinek szép a lelkében az ének,
az hallja a mások énekét is szépnek

(mert ez még a  szoborzenebohóc hóval fedett néma hegedűje dalára  is érvényes...)

A bejegyzés trackback címe:

https://megosztaniamifontos.blog.hu/api/trackback/id/tr68322358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13005 2010.01.06. 11:23:01

Nagyon szépek a képek és hozzá a Babits vers nagyon tetszett!!!:)))

34417 2010.01.06. 12:13:41

én egyedül a galambokat nem értem... miért pont galamb? annyire muzikálisak lennének? ámbár - és ez most off: tegnap délután, olyan 14 óra tájékán, hatalmas döndülés a recepció egyik oldalsó panorámaablakán. egy galamb repült neki, teljes lendület, + hátszél. ha hiszitek, ha nem, egyik szárnya olyan pcasso stílusban gyönyörű sziluettet hagyott az üvegen - mondjuk, nem kunszt, kb. 5 év pora van ráégve - törzse meg, mint egy robosztus klee-torzó, festett foltot, teljesen azonosítható módon. én, persze, majd kiestem a gatyámból, hogy mi volt ez. nosza, ki a hóra. az egyik fenyő tövében ott pilleg szegény, és teljesen hüjén néz ki a fejéből. mondjuk, nem tudom, egy galambnak hogyan kell nem hülyén kinézni a fejéből, de szerintem ez oylan nézés volt. bebugyoláltam egy tartalék bomberbe, beraktam a lépcső alá egy kosárba, és reméltem a legjobbakat. ha reggel is ott lesz, akkor nagy a baj. ha megfagyva, még nagyobb. ha tollat fosztva, akkor macska a tettes. nem volt ott. később magához tért, és most valószínüleg keres magának egy újabb hátszelet, meg egy panorámaablakot. bocs az offért:-)

13282 2010.01.06. 13:00:19

georgia, kösz, a fotók 2/3-áért:), amúgy a élmagyarban nagyaszerűek a képgaléria további képei is, erről a szoborról IS - csak azokat már nem lehetett lementen(lelopni:( Babits meg? - hát igen, ő Babits! (ezek a sorai gyakran eszembejutnak...)

13282 2010.01.06. 13:01:20

sok az el-, félreütésem, bocs, délmagyar helyett élmagyart irtam :) (most már ott, úgy hagyom...:)

13282 2010.01.06. 13:08:41

harunalrasid: hát nem tudom, a művész biztos tudja, de tény, hogy Szegeden sok galamb van, a Kárász utcán is (nem csak szoborként) - és a gyerekek meg szokták kergetni őket, hozzátartoznak az utcaképhez, és a szobor galambjait is mindig simogatják, - ÉS: ezzel a szoborral szemben egy másik szoborcsoport is van, ők a zeneszerető szoborhallgatság: egy KUTYA és gyerekek is!!! (jut eszembe, a sikeres filmek receptje szerint:) ezek a galambok, lehet, hogy inkább az almára, körtére figyelgetnek (bár nem tudom, hogy jobban szeretik-e mint a zenét...:) ha akarsz még (szegedi( (utazó) galambokat látni itt megnézheted: http://lineas.freeblog.hu/archives/2009/12/24/utazas_galambokkal/

113436 2010.01.06. 13:46:51

A Babits vers nagyon szép a képekkel. Köszönöm az élményt. Sakura

13282 2010.01.06. 14:14:41

köszönöm, és örülök,hogy téged is "megérintett"...

12318 2010.01.06. 15:40:16

Még nem jártam Szegeden, nagyon örülök, hogy ezt a szép szobrot megmutattad! Köszönöm! Van egy ötletem: Mi lenne, ha a fotózni szeretők bemutatnák saját környezetüket, így ha nem tudunk oda eljutni, mégis sokat látunk, játszva tanulunk....:))

13282 2010.01.06. 17:17:13

én nagyon sok fotót csinálok , pl szülővárosomról főleg, (Makó, 30 km Szegedtől), de úgy tapasztaltam, hogy az én kisvárosom nem feltételnül tart országos érdeklődésre igényt épp ezen a blogon - de a napiblogomban sok ilyen fotós bejegyzésem (is) van! köszönöm, hogy téged -talán -érdekel ez is, úgyhogy idelinkelem a legutóbbit, a havas szülővárosomról, szikrázó napsütésben:) (bár azóta elolvadt a hó, - képeken viszont megmaradt.): http://lineas.freeblog.hu/archives/2010/01/04/havas_vrosban_szikrz_napstsben/ Makó új szobráról meg ebben a blogban is van szó ill. kép: http://mond.nolblog.hu/archives/2009/07/16/ez_egy_szobor/ http://mond.nolblog.hu/archives/2009/08/21/Mako_dicserete/

60145 2010.01.06. 18:36:17

Trixi: Nincs messze!

13709 2010.01.06. 20:28:54

Kedves Aliz, ismerem a szobrot és fontosnak érzem a vers mondanivalóját is... üdv. Valéria

csaszi 2010.01.06. 21:06:18

Szep iras, Alizka. Orulok a Babits versnek, nem ismertem de mint hajdan zenesz zeneszereto nagyon sziven talalt. Boldog Uj Esztendot neked.

15268 2010.01.06. 21:57:53

Kedves Aliz! Köszönöm a fotokat - majndem elsirtam magamat. Utoljara kb 1975-körül jartam Szegeden - amikor meg 2Ft volt egy kávé - , de a kepeden megis felismertem az egyetemi könyvtar epületet, meg azt a villamost, ami talan Dorozsmara döcögött ki. Ott a sarkon talan egy könyvesbolt volt. Azt aruld el, ha tudod: mi az a szep sarga epület a (Dugonics?) ter masik oldalan, pont a Kárász utcával szemben?

15268 2010.01.06. 22:01:20

2-re: azt tudod, ugye, hogy az atkosban Békegalamb is kettö volt? A "nyugati" bekegalamb sovanyabb volt, es repült, a "kommunista" bekegalamb pedig köver, de biztosan nem ment el...

12731 2010.01.06. 22:42:00

Nagyon szeretem ezt a verset,pompás választás a szoborhoz!:)

13282 2010.01.06. 22:46:54

Valéria, kösz és örülök - (duplán:)

13282 2010.01.06. 22:48:33

csaszi: köszönöm kedves szavaidat, és én is örülök... (hogy közvetíthetem Babitsot...) és Neked is Boldog Új Évet kivánok:)

13282 2010.01.06. 23:03:42

autopia, szegedi emlékek? (ja, már okoztam honvágyat a makói képeimmel. (is):( nos ez a Szeged már nem egészen ugyanaz... Az egyetemi könyvtár már nem ott van, hanem egy gyönyörű üvegpalotában (TIKnek hivják) - a Bölcsészkar mögött ill.mellett. ezt (az egykori) központi egyetemi épületet most restaurálják. Villamos sin sincs már itt, pár méterrel arrébb lehet Dorozsma felé felszállni a villamosra. A sarki könyvebolt (galériás idegen nyelvű könyvekkel meg) jó kottákkal is - nekem kedvenc könyvesboltom volt, de már évek óta -sajnos - bezárták. Szemben egy nagy áruház van (ami új, - de a képen csak sejthető), mellette az a "szép sárga épület"(?) nem is tudom, mi pontosan..., de majd utánanézek (ha Szegeden járok)

15268 2010.01.06. 23:11:46

Aliz! A bölcseszkar mellett egy focipalya volt - ott epült egy uj könyvtar? A focipalyan meg jatszottam is. Es jo filmvetitesek is voltak abban az epületben, szemrevalo es kellemesen meleg es puha bölcsesz lyanyokkal... A dorozsmai villamos mar akkor is igencsak muzealis volt - par eve talaltam rola regi fotot, bizony. Az (akkori) könyvtar hatso sarkatol indult. Itt bucsuztam el a lanyoktol, amikor mentem (stoppal) vissza Pestre. Volt ott egy Tejivó is...

15268 2010.01.06. 23:13:00

NAGYON szerettem Szegedet...

78126 2010.01.06. 23:27:12

Szép párosítás a "muzikális"Babits és hegedűs! Köszönöm! Trixi remek az ötlet! Rasid, pár napja a mi talpig konyhaablakunkon is galamb-bombázó szólt akkorát, hogy a nappaliból én is azonnal keresésére indultam. Elszállt szerencsére. Az összes létező tolla , beleértve a legfinomabb pehelytollak szétágazását is, a feje, csőre formája sziluettje ott maradt az üvegen. Ami egyébként karácsonykor lett megtisztítva, ez nem a por miatt maradhat meg. Lefotóztam, de gondoltam Freemanre, hogy szólnom kéne neki, szerintem ő zseniális képet bírna komponálni belőle. Egy madár ezt hogy éli túl?!...

13282 2010.01.06. 23:30:28

igen, pontosan! nekünk még ott voltak az (egyetemi) tornaóráink... és a maximumban a művészfilmek (mi is néztük) (bölcészlányok - bár a jelzőket most hagyjuk inkább!?:) azok amúgy is a te bölcsészlány ismerőseidre vonatkoztak:) ATEJIVÓ, de jó hogy emlited! Amikor jutalmazni akartam magam, ott ettem finom franciakrémest, a könyvtárból jövet...:)

13282 2010.01.06. 23:34:13

anemone a téma az utcán hevert! :)(meg a könyvespolcon, illetve már rég a fejemben) mi van ezekel a madarakkal? lehet hogy őket is megzavarja ez a kiszámíthatatlan időjárás? amúgy jut eszembe, évekkel ezelőtt egy galamb valahogy beröpült a szobánkba, és elkezdett körözni, de aztán szerencsére ki is talált - egy jó idő múlva...

78126 2010.01.07. 00:38:14

Igen! :-)) Alíz! A hatalmas üvegfelület okozza. Nálunk 180x240 az ablak, igaz két birsfa áll előtte, ami takar, de azt hiszem, nem érzékelik a teret, a hirtelen "fölbukkanó" üveg mögött. Lásd autópályák üvegfalaira is emiatt festenek madarat. Nekünk is kellene...talán. Rigó már esett össze ájultan. Nyáron szinte ki se látunk a lombok alatt, mégis már vagy 5 ízben megtörtént ilyesmi.

10293 2010.01.07. 13:17:31

nagyon szép a gondolat, a szobor, mint téma és a vers, együtt nagyon harmónikus

13282 2010.01.07. 15:28:21

köszönöm, (és én is a szobrásznak meg a költőnek - nekem csak "össze kellett hoznom" őket itt:)

54807 2010.01.07. 15:47:02

Nem rosszak Kligl szobrai, de Szegeden rengeteg fotózásra érdemes jó szobor van, volt is. Igen, a Dugonics téren, a Kárász utcán mindig sok galamb volt, (mint a Szt Márk téren Velencében :)) jut belőlük a Szécheny térre is, ami Európa egyik legnagyobb beépített tere. Itt valóban sok a napsütés, ez jó, mert nem észlelhetők annyira a kátyúk, amik elborítják a belvárost, ilyen olvadásos, esős időben gumicsizmában, vagy gondolával lenne jó közlekedni... Egyébként most betyárul fel van dúlva a város, vagy 5 km hosszúságban, de keresztben is. Ám láttam városrendezési terveket, szép lesz minden, és talán unokáink látni fogják. :-)

13282 2010.01.07. 17:01:15

(jer) Ossián, ködös,homályos énekedde!'"(?) nem szegedi szobrok versenyeztetése és rangsorolása alpján került ebbe a bejegyzésbe Kiegl szobra és pont ez... (talán ez nem szorul mégse magyarázatra...) és valóban, a Szechenyi téren is vannak (igazi)galambok, azokról is van fényképem egyébkábnt, egy másik, régebbi bejegyzésben..:: (de ez a bejegyzés most másról szólt...:) még mindig nem jár a villamos a pályaudvarra? a Kárász utca máris szép, egy ideje... meg a Rök palota stb... már nekünk is van sok szép látnivalónk, mire unokáink láthatják, ezeket kell majd felújitani... kátyuk meg mindenhol vannak, ám azokat sehol se fényképezem (az előbb hajtottam bele egybe a biciklimmel, jó mély volt, és föl is csapott:) (egyébként félcipő van rajtam, megúszta százaron:)
süti beállítások módosítása