erről-arról-amarról

erről-arról-amarról

egy anya-lánya könyv

2011. február 28. - gond/ol/a

ez a könyv került a kezembe, miközben egész mást kerestem (Az akasa krónikát) - aztán belelapoztam, megvettem, mindkettőt. Előtte való nap lányommal néztük, hol kapható (a másik) (Édesviz kiadós) - hát az Irók boltjában mégse.... a Libriben igen. Lányomat sose érdekelték az ilyen jellegű (édesvizes) könyvek - kiskorában egyenesen "gyagyás"nak nevezte, s nem jó néven vette, hogy ilyeneket olvasok. Most is valami olyat mondott, hogy ő a hétköznapok megszentelését tartja fontos(abb)nak semmint  az ilyen szétválasztott spiritualitást. Persze nincs az "ott" sem "úgy" szétválasztva, ha a nézőpont amonnan jön is) Ez a másik könyv viszont inkább az előbbi jegyében iródhatott. Nem igazán irodalom. De nagyon emberi könyv. Szinte mindent  és a legőszintébben, nagyon mélyre leásva mond el anya-lány kapcsolatról, aminek rejtelmei igazán akkor tudnak előjönni, megfejtődni, amikor egy nehéz léthelyzetben (halálhelyzetben) a 80on túli édesanya a lányához kerül... A töredékes, emlékező, naplószerű irásokban (és fotókban) feltárul az egész élet, az anya alakja, és mindig a lányával való kapcsolata relációjában.

És arra figyelmeztet, hogy nagyon oda kellene figyelnünk egymásra. S (talán) már előbb is...

.........

Majd odaadom lányomnak is, mondtam is neki, csak előbb elolvasom. Már el is olvastam. Az akasa krónikát még csak félig....

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megosztaniamifontos.blog.hu/api/trackback/id/tr228322478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

163107 2011.02.28. 12:21:27

Kedves Aliz! Ritkán látunk! Ami az ezoteriát illeti: én maga elég szkeptikus vagyok, de azért olvasom. Nem sűrűn, de lapozgatok. amolyan "sose lehet tudni" alapon... Bár az ajánlott köny azért másnak tűnik. üdv:ossian

173336 2011.02.28. 12:36:45

Amikor olvastam ezt a könyvet, én is azt mondtam, majd odaadom a lányaimnak. A jövőt látom benne. Bármennyire is szeretjük egymást a családtagokkal, a napi hajtás és munka, az évek múlása, a testünk gyengülése, a vég eljövetele, elkerülhetetlensége, az utolsó éveket és napokat vetíti elém. Nem tudunk olyan jók lenni, hogy ne legyen lelkiismeret furdalásunk valakivel vagy valakikkel szemben. De úgy kell élnünk, hogy meg tudjunk békélni szerettünk elvesztése miatt a világgal.

13282 2011.02.28. 15:42:20

Kedves Osszián! Nálam forditva történt! Előbb szereztem "tudomást" dolgokról (mert több dolgovan... stb... l. Shakespeare)... és aztán kezdtem utána"olvasni...:) De azért , sőt, annál inkább semmitől nem zárkózom el (olvasmányokban sem), mi "emberi...:) Annális inkább mert minden mindennel összefügg...

13282 2011.02.28. 15:45:29

zitbau; nagyon igaz .... e szavak szépen kiegészitik, amit próbáltam leirni a bejegyzésben. Köszönöm.
süti beállítások módosítása