erről-arról-amarról

erről-arról-amarról

a fürdők fürdőjében

2013. július 28. - gond/ol/a

nnna, végre, nem csak kívülről csodálom a fürdőkomplexumunkat,

hanem bemerészkedtem fürdési szándékkal (az épületbemutatón anélkül már láttam...l legalábbis a főtermet)

de, mikor, ha nem ebben a kánikulában használjam végre rendeltetésszerűen és ne csak külső csodálatra a fürdőnket?! - gondoltam - szerencsére a fürdőruhám már megtaláltam korábban, fürdéshez ez nem volt akadály... (más lett, de így is jól eltelt az időm, majdnem zárásig...)

sokminden elámított -(amiket eddig, a nyitási bemutatón- nem láttam)

már a belépéskor az öltöző előtt a hajszárító gépek sokasága és igen. dizájnos szépsége......

(hajat is érdemes lenne itt mosni - bár láttam külön fodrászműhelyt is, a bejáratnál.)

a szekrények kisméretűek, de biztonságosak, van sok öltöző is, és még a legkisebbek toalettjéről is gondoskodnak: pelenkázókkal (na persze, hogy külön figyel egy nagymama ilyesmikre...)

 

s milyen öröm látni, hogy van itt külön GYEREKVILÁG is!

 

 

 

A fedett részen

- amit a bemutatón is láttam -,

persze, hogy rögtön felkukucskál a tekintet...

  

de a pihenő részlegen is megpihen:

az "életfa" körül alant fürdenek, körbe-körbe...

 

de olyan meleg van a termál

víz gőzétől is,

hogy egyből kimenekülök a szabadba:

 Itt rég voltam, de még elevenen él az emlékezetemben a régi, nagymedencés fürdő emléke, ami dominálta a terepet, és ahol jól lehetett úszni, van itt most is medence, de a legnagyobb is kisebb, csak kb 1

méternyi a vízmélysége... de azért a 160-ammal biztos tudok majd úszni benne...

csak nagyon tűz a nap, keresnék valami árnyékot... de hiába van rengeteg heverő szerte, az árnyékos fekhelyek már foglaltnak tűnnek... de mégis, találok, ha leleménnyel feljebb húzom, egy fal tövében, hogy legalább a fejem legyen árnyékban

és hanyattfekve, kényelmesen olvasom Hankiss könyvét a Nincsból a Van felé... épp ezt a fejezetet...

 az élet értelmét keressük.. ( és evidenciaként választ sugalló a háttér felette)

Mi az élet értelme... van? hát ha adunk neki... és amit... nem?

és a sok keresés után - mint Csongor - rádöbbenhetünk akár arra is, hogy saját kertünkben van... mert hosszú út után ugyanoda kanyarodunk vissza - ha kicsit megváltozott is azóta az a "kert" -... de az ég, a felhők nem... a légben a kis apró csillogó valamicskék sem... és mi sem(?) talán... érettebbek lettünk, és tapasztaltabbak, nem csak öregebbek és keserűbbek?...)

50 éve nem lettem volna képes olvasni, pihenni, szemlélődni órákig egy strandon... (bár rengeteget olvastam egyébként! Hankiss számtalalan, említett olvasmányai közül szinte mind, a nyomot hagyó írók nevei, szinte mind "közvetlen" ismerőseim nekem is!)

de kiderül, hogy úszni, vízbe nem is mehetek, mert valahogy felsérthettem a lábam hátul, vagy 10 cm hosszan... viszont az idő eltelt, a mobilom a fürdés reménye miatt nem hoztam ki, hátha hívott lányom, nem akarom, hogy esetleg aggódjon, miattam, elindulok a szekrények felé, de közben eltévedek, a fedett fürdőtermen keresztül egy kis csöndes kertrészre bukkanok, ahol egy kis bokor alá még üres ágyat is húzhatok...

 

folytatom az elmélkedést az élet értelméről... hát igen, nincs mese, nekünk, nekem kell megadni neki az értelmet... pihenek (most ezt kell... elfáradtam.)

de nem nyughatok, az életem értelme, mégis csak ők!: az utódaim (ha egy kicsit "elodázás"nak is tűnhet ez (?)... Hankiss szerint is, elméletileg...

de a legfontosabb , akkor is! nélkülük - az én életemben - teljesen értelmetlennek érezhetném az "értelmet", s magam - (talán kivéve a tanítványaimat, akik itt is vannak páran, köszöntenek is, kedvesen, talán őket is - szellemi - gyerekeimnek tekinthetem...)

ha az élet értelme maga az élet, mi az, ha nem a továbbadása!!! Még ebben a fürdőben is a központi lényeg, építészetileg is a földet az éggel összekötő életfa...

 csak lemegyek végre az alagsorba  a  szekrényhez (az életfás termen keresztül)

 a mobilomért, és látom is: volt egy sms-m, de abban nem írja lányom, hogy aggódna, sőt, minden rendben, csak épp hívott, és fia alszik is, ő is ledől... no akkor nem zavarom őket, nem reagálok vissza - gondolom...

aztán fent vettem egy jégkrémet és beraktam a visszajárót a mobilom tokjába, mert most már csak magammal hoztam... és nem soká meg is szólalt, lányom nevével a kijelzőn, de a vejem szólt bele, mert hogy órák óta hív a lányom, mondta, csak most már ő próbálkozott, mert a gyerek épp anyja kezében, de már adja is... hát épp hintában ült és kacagott a kislegény, mert mindig ledobálta a sapkát, amit anyja mindig visszaadott, lányom örült, hogy nincs semmi baj, sőt, hogy - végre- a fürdőben vagyok...(már noszogatott oda ő is, ők is nyaralnak most), valószínű azért jelzett kikapcsolást a mobilom, ami miatt tényleg kezdett kicsit aggódni, mert lent az alagsorban nincs térerő... aztán pár perc múlva már  mobilom se volt! Legalább is nem találtam sehol, pedig csak a jégkrémet ettem meg időközben. A kisasszonytól, kérdeztem, nem adtak-e le nála egy fehértokú mobilt, de nem. Hát elkeseredve, szedelőzködtem haza felé, hogy a vezetékesről bejelentsem nincs már mobilom. Mikor szóltak, hogy a recepción leadták, s már hozta is a recepciós, még a visszajáró pénz is benne volt. (mint pár hete a pénztárcámban, amit otthagytam a posta melletti padon...)

visszamentem hát egy újabb helyre, olvasgatni, ahova este felé még a nap is odasütött, de akkor már tehette... megszelídült

fél 8 volt mire szedelőzködtem,  hiszen kiürültek mellettem a heverők...

csak egy kisgyerek sírt, nagyapja úgy cipelte ki a medencéből, - könyörgött, nagyanyjának is, hogy ne vigyék még haza.

de hát bezár a fürdő-

mondták neki.

-Ki zárja be? - kérdezte.

talán el is intézte volna nála, hogy mégse...(?)

aaaannyira jó itt....

kilépve a kapun ezt láttam....

 

visszafordulva meg ezt:

itt voltam, egész délután, és mindjárt este.

A nap a fürdőpalota mögött lenyugvóban...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megosztaniamifontos.blog.hu/api/trackback/id/tr1008322782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

301098 2013.07.28. 12:53:15

Nem régen láttam egy "cuki" kis videót csincsillákról. Éppen homokban fürödtek. Gyorsan meg is néztem a Wikipédiában, mi is ez tulajdonképpen. Kiderült, hogy így tisztítják a bundájukat. Aztán elgondolkodtam: ha forró a homok és hőség van (mint pl. most nálunk), akkor sem gondolnak a vízre mint alternatív megoldásra?

60145 2013.07.28. 14:53:16

Ez egy nagyon jó ön- és fürdőbemutató volt.

Valika 2013.07.28. 15:56:30

Lehet, hogy érdemes lenne ellátogatni ebbe a fürdőbe? Jól néz ki, az biztos :)

13282 2013.07.28. 16:32:14

1. lehet, hogy van a csincsilláknál okosabb állat is...(?)

13282 2013.07.28. 16:33:59

2. hát az önbemutatás talán felesleges is meg tolakodó( egy "ön"arcképet le is vettem, utólag:) , dehát micsinájjon a z emberfia (lánya), ha egyszer mindent önmagán keresztül érzékel...:)

13282 2013.07.28. 16:35:28

3. biztos érdemes! de igyekezni kell.. ma állitólag dél körül megtelt a fürdő, és nem is engedtek be több embert....

13282 2013.07.28. 16:46:27

bocsánat a sok elütésért..(ez is önbemutatás?:( De nem is értem, mert ugy emlékszem javitottam ezeket, de lehet , hogy nem mentődött el...(?)

13282 2013.07.28. 16:48:17

1-hez: jut eszembe: anyukám homokkal tisztitotta a fémtálcákat, ugy emklészem, de vizzel IS. Felfrissülni meg nyilván viztől lehet, nem a forró homokban. (kapdostuk is a lábunkat a forró homokban a Marosig...)

301098 2013.07.28. 17:19:43

5-re: teljesn igaz: csak önmagunkon keresztük tudunk érzékelni. biztos? "Hiába fürdeted önmagadban, csak másban moshatod meg arcodat" 7-re: valami (csincilláál okosabb állat) ugrál a billentyűkön...:))

301098 2013.07.28. 17:20:14

Na látod, nálam is!!!!

13282 2013.07.28. 17:36:12

Attilának mindig igaza van, de ő sokfélét mondott, azt is hogy magába bújt volna, de nem lehet, meg lett volna másokkal boldogon, meg persze, hiába fürösztjük (!) önmagunkban az arcunkat... csak másban lehet.. de ő ült minden fülkefényben is....

301098 2013.07.28. 17:49:23

nnnna, sikeresen túljutottunk a vestélyes 11-es számon:))

301098 2013.07.28. 19:01:11

Persze amit az állat kalimpál, azt nem árt józan ésszel is kontrollálni, már ha a való világról van szó.
süti beállítások módosítása