erről-arról-amarról

erről-arról-amarról

marosi nosztalgiák

2009. május 04. - gond/ol/a

egyszer egy évben mindig lebiciklizek a Maros-partra  - ahova pedig boldog(ult) gyerek- és ifjúkoromban -koranyártól koraőszig-  rendszeresen; mostanában csak a május 1-i Maros parti programok késztetnek rá, de nem is elsősorban a programjaikkal  - az csak ürügy... éppenhogy  a boldog, elmúlt ifjúság nyomát keresem, a Maros állandóságában - mert hogy az hiába folyik és változik, azért olyan biztosan , most is, ugyanott van, mint akkor...

akkoriban persze nem errefelé voltak a majálisok, hanem a híd túlsó oldalán, a strand a strandé volt, nem is volt ennyi hétvégi ház sem a környékén, most a szabadtéri színpadról harsogó operett- és magyarnóta hangokon és sétáló emberáradaton, ringlispileken és  mindenféle giccset és használati cikket áruló vásárosokon kell magam áttörni a Marosig. De semmi nem tud megállítani. A múltam keresem, miközben tudom, az már nincs sehol, legfeljebb a tanúja, a Maros, és ekkor mintha felém jönne a múltam, régi, Makóról elszármazó ismerősök jönnek felém, egyikőjük csak pár hónapja ment fel Pestre, öccse, jópár éve, de előbukkan közülük, barátságos, széles mosolyával valaki, a régmúltamból, félévszázadnyi távolságból, ő fiatalabb pár évvel nálam, de már  teljesen ősz a haja, szakálla..., élénk mosolya viszont ugyanaz , és a kétszer is feltett "hogy vagy?" kérdésére, csak utólag jut eszembe az  egyetlen jó válasz: "jobban, mint ahogy kinézek"! De ahogy belépek a strand területre és előttem a Maros, a régi érzések lepnek meg, igen

ez itt az én Marosom, a régi és a mostani énemé is - tehát vegyük úgy, hogy nem is telt el

annyi év...

 

és lehet, hogy nem is voltam én akkoriban annyira "boldog", mint most gondolom (vagy legalábbis nem vettem észre), és az is lehet, hogy most is boldog vagyok, hiszen: (még) itt vagyok s itt van "ő"; mondhatnám: egyek vagyunk (József Attila is valami hasonlót érezhetett itt, "megfáradt emberként" amikor ezt írta: "a nyugodt Marosra s homlokomra kiülnek a csillagok"? De most a Nap süt! szerencsére (a Nap is itt máshogy! simogatóbban, tisztábban, melengetőbben).... fényeivel van tele  minden, (én is megtelek  vele):

 

(lehet "hazaszeretetet" érezni egy folyó iránt?)

A bejegyzés trackback címe:

https://megosztaniamifontos.blog.hu/api/trackback/id/tr148322266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13003 2009.05.04. 10:53:11

Maros vize folyik csendesen,.... Lógnak a fűz ágai, olyan jó volt alattuk csókolódzni.

17121 2009.05.04. 13:59:42

Én szégyellem magam, hogy egy földiim a magyargyülölő nol-os blogosok táborát növeli. Ha a baloldalon múlott volna, akkor maradhattál volna ott a Maros partján. Lásd a "22 millió román" féle Gyurcsány propagandát és a kettős állampolgárság elleni propagandát.

13003 2009.05.04. 14:06:36

marosy, a puloverkötésnél van egy sima egy fordított. Te csak simán......

13709 2009.05.04. 18:45:02

Kedves Aliz, magam is csodálkozva tapasztaltam, hogy igen, lehet hazaszeretetet érezni egy folyó iránt és igen, a szülőfalu "úgy egyben" szóval nem személyek, igen a szülőfalu iránt ugyanúgy lehet érezni.... Ha hazamegyek, rá kellett jönnöm, hogy nem X Y-hoz megyek (igaz, rokonok már alig-alig) hanem a faluhoz. A Gaja-patakhoz. A Nagy-tóhoz.... szóval értelek és abszolút megértelekl...kedves emlékezésedet örömmel olvastam....:))))

13066 2009.05.04. 19:33:27

Kedves Aliz! A kérdésedre válaszolva lehet. Neked a Maros part mesél jelenről, múltról, nekem Pécs. Nyaraltam a Maros parton, értelek. Amíg a folyó szinte rohan olyan gyors a sodrása, a szitakötők vad tánca felette , s körülötte a végtelen nyugalom. Lenyűgözött ez a kettősség. :)

12799 2009.05.04. 21:04:04

Még az is nagyon szép, amikor a marosvásárhelyi strandon rohan a víz a meder közepén, és elgondoljuk, hogy innen egyenesen a Tiszába ömlik. Otthon, Szeged fölött.

12388 2009.05.04. 21:44:28

3. -4. ...és még csak nem is forogsz:-/ Alíz, ahogy leírod, én is értem, mi ez. Még úgy is, hogy sose jártam a Marosnál.

13282 2009.05.04. 22:32:22

Kedves Valéria, örülök hogy egyetértünk/érzünk:) valójában az a "haza", ahova "haza"megyünk, igaz? én ha Szeged felől jövet, a buszon vagy vonaton átmegyek a Maros hidon, mindig "üdvözlöm" a Marost, (vagy ő üdvözöl engem?) - szóval akkor érzem, hogy "haza"jöttem!

13282 2009.05.04. 22:34:30

doremi, valóban a Maros a múlt-jelen örülök, hogy neked is élmény volt a Maros, még ha nem is a partján születtél...:)

13282 2009.05.04. 22:35:42

akimoto, nahát, neked meg mindig a Tiszán (a te "szülő"folyódon) jár az eszed?! :)

13282 2009.05.04. 22:37:34

V10R1C4 örülök,ha valamit sikerült érzékeltetnem ebből a nagy és nehezen megfoglamazható érzésből:)
süti beállítások módosítása