erről-arról-amarról

erről-arról-amarról

...különben jól...

2010. április 17. - gond/ol/a

tegnap ebéd után a könyvtárban kezembe véve a 168 órát rögtön Popper Péter levelénél nyilt ki. (régebben kerestem is az "Ezek mennek mostanában" felhőkkel illusztrált közéleti irásait is , amikbe belefáradhatatott - az egyébiránt fáradhatatlan pszichológus-író.)

azt irta a levélben, hogy beteg. nagyon.

a levél végén ezt irja:

"Kérésemre Kati jól működő barikádot szervezett körém. Csak egy őrült nőnek sikerült telefonon áttörnie. Előadást akart. Mondom, intenzív osztályon fekszem. Mit csinál ott? – kérdezte. Haldoklom. Kis szünet. Majd: különben hogy van? Különben?

Különben jól vagyok."

Különben jól...

A lap 15-én jelent meg. Tegnap. Tegnap hajnalban meghalt Popper Péter.

Remélem most is "jól van".

A Szintézis szabadegyetem egyik legutóbbi előadásán én már fizikailag nagyon összetörtnek láttam, a pódium felé menet a szünetben meg is érintette a székem támláját. Most is érzem... De szellemileg egyre "jobb erőben", "egyre jobban" volt...S ahogy közeledett - bevallottan is - a transzcendenciához, egyre tágasabb, egyre mélyebb és egyre megnyugtatóbb is ... nagyon szerettem az előadásait hallgatni -a mindent megengedő- szkepticizmusával együtt. Egyre jobban... és az ismétlései sem zavartak, mert a fontos dolgokat jó újra és újra hallani, és amúgy is mindig más aspektusból. Mint ahogy az életünkben sem egy egyenes vonal mellett és csak egyszeriek a dolgaink, hanem hálózatosak, holisztikusak. És sokminden belefér , az ellentétek is. Egységesen. Popper Péter világa ilyen volt tágas, és minden belefért. Mi is... Mert belevont...

még érzem a székem támláján a kapaszkodó keze nyomát...

a mai  Szintézis nyilt napra nem mentem el... az ő előadását már úgyse hallgatthattam volna

de a könyveit - szerencsére - még újraolvashatom...

és az utoljára irt levelét is...

amit -haldokolva is- ezekkel a sorokkal zárt

különben jól vagyok

remélem, most is jól van...

mi egy kicsit rosszul, hogy nincs már köztünk!

.........

itt a teljes levél is olvasható: http://www.168ora.hu/itthon/popper-peter-pszichologus-level-elhunyt-53851.html

........

http://www.okm.gov.hu/miniszterium/sajtokozlemenyek/elhunyt-popper-peter

http://www.inforadio.hu/hir/tudomany/hir-346559

http://www.szabadfold.hu/aktualis/popper_peter_utolso_interjuja

http://galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=6885:popper-peter&catid=71:a-napi-apro&Itemid=109

......

ezekben a korábbi bejegyzésekben (is)  irtam róla:

http://lineas.freeblog.huhttp://megosztaniamifontos.blog.hu/media/image/2010-04-17/8322410/.

(és még fogok, mert maradt még  - a szivemben  - elmondani való...)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megosztaniamifontos.blog.hu/api/trackback/id/tr1008322410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13709 2010.04.17. 20:44:36

kedves Alíz nagyon sokat adott nekem. Igen, már lehetett számítani a visszavonhatatlanra (lehet egyáltalán?)de már valahol leirtam...olyan elképzelhetetlennek éreztem, amikor meghalloltam, hogy elment..mintha mindig itt lett volna és örökké velünk maradna..ezt éreztem vele kapcsolatban.. De most jut eszembe..ez így is van... Én legalábbis igy érzem ... nem is búcsúzom tőle...nem tudok.

13282 2010.04.17. 20:56:09

kedves Valéria, szó szerint ugyanezt éreztem, érzem én is ezt "mintha mindig itt lett volna és örökké velünk maradna"...

14742 2010.04.17. 21:12:58

Kedves Alíz, Popper levelének olvasása közben, hallottam hangját. Ő ténylet itt volt, van és lesz!!! Azt hiszem rajtunk kívül még sokan érzik így.

12318 2010.04.17. 21:29:51

Ezt a lelkierőt! Még volt energiája elköszönni.

13282 2010.04.17. 21:52:10

lehár, igen, én is hallom- látom... itt van, itt maradt, meg az a sok könyv! szerencsére... videofelvétel is sok van a neten!

13282 2010.04.17. 23:57:15

...és HOGY köszönt el!
süti beállítások módosítása