erről-arról-amarról

erről-arról-amarról

a tiszta ész kritikájának kritikája

2011. szeptember 01. - gond/ol/a

néha csak úgy felbukkannak előttem dolgok, a múltból, és oda kell rájuk (is) figyelni, mintha üzennének,

most egy 1968-as notesz úszott elő a múltak iszapjából, amikor Bécsben nyaraltam,  nagybátyámnál, és itt a noteszba, oroszul irtam be a naplóbejegyzéseimet...(talán "konspirációból"?, illetve, hogy más azaz a nagybátyám, ne tudja elolvasni..(?) de találtam benne magyar sorokat is, egy oldalnyit, ahova azt a részt irtam ki a regénye kéziratából, amit a bátyjáról azaz az apámról irt (a regényben Sándor)- a bori bevonulása előtti időkről:

"Ott álltak a Lóverseny téren. Körülöttük hátizsákosoktól feketéllett a tér....Minket Borba visznek - mondta Sándor, aki ott állt...Hátára egy túltömött hátizsák volt téve."Mivel tömted úgy ki a hátizsákodat? ezzel a súllyal nem fogsz tudni menetelni majd"- mondta ő. Sándor vállat vont. "Az ember nem mehet kényszermunkára a Tiszta ész kritikája nélkül" - felelte."

"Akkor még tudtam imádkozni. Jó azoknak, akik hisznek, és jó azoknak is, akik abban hisznek, hogy nem hisznek. De rossz a kétkedőknek, akikben megtört a hit, és már sem a hitetlenek jöttem, vagyok  és megyek, se a hitüktől fűtöttek odajutunk csoportjához nem tartoznak, azoknak, akik bár szeretnének, de már nem tudnak hinni, de arra is képtelenek, hogy bár szeretnének, ne higgyenek.

...megértem a végét. de Sándor és a többiek...."

úgy látszik, nem segithetett a tiszta ész... kritikája.... se....

......

("...s mint egy hűvös hullám: a 2X2 józansága hull rám")

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megosztaniamifontos.blog.hu/api/trackback/id/tr508322520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

78126 2011.09.02. 09:39:31

Azért is megrázó, mert újra, vagy szinte folyamatosan van aktualitása.

13282 2011.09.02. 10:06:04

...számomra örökre!

205707 2011.09.28. 17:30:33

Köszönöm Ali2 fenti soraidat. S miután e percekben esedékes, kívánom, hogy újra megtaláld hitedet, s az Örökkévaló is téged. Rajs Hásónó alkalmából: kszivó váhászimó tajvó.

13282 2011.10.15. 07:38:13

én is köszönöm, a jókívánságot külön, és viszont... (sajnos megkésve, de csak most jöttem újra ide...) azt hszem, valójában sose vesztettem el a "hitemet."..(úgy vdeetted ki az irásaimból, hogy igen?!) csak az utam kicsit hullámhegyes és -völgyes.... és vannak mellékútjai...(néha zsákutcái is) de keresem a főcsapást és igyekszem közel lenni (maradni) ahhoz, aki-ami megnevezheetlen, de valóban Örök(kévaló)... "Ő" tudom, nem hagy el. Nekem kell nyitottnak lenni felé...("Az Isten itt állt a hátam mögött s én megkerültem érte a világot "(József Attila)... mindig ott áll!!!!)

205707 2011.10.15. 13:31:20

Aliz2, köszönöm ezt a szép hitvallást.
süti beállítások módosítása