erről-arról-amarról

erről-arról-amarról

jung helyett és mégse...

2012. november 06. - gond/ol/a

a Bálint házba mentem, 6 órára, egy Junggal kapcsolatos dokumentumfilmre, és előadásra, azt hittem, elkéstem 10 percet, de kiderült, hogy egy nappal korábban mentem... (ezek az összevisszanapok... meg mióta - elég rég - nyugdíjas vagyok, nem is tudom sokszor... mi is van), de ha már kimozdultam, akkor már elmentem az Édesviz Könyvesbolt ma esti, fél 7-es programjára (is) Héjjas előadására, őt is hallottam és olvastam már sokat, de vállaltam mégis annak kockázatát, hogy - mint valakinek említette is - sok újat nem hallhat akkor az ember tőle...

mégis jó volt megerősíteni az eddig hallottakat, és magamtól is tapasztaltakat

mert hogy a buddhista mérnök kutató, épp e Buddhától eredő gondolattal fejezte be az előadását:

ne higgyetek el soha semmit, senkinek..., mindenről győződjetek meg a saját tapasztalataitokból...

nos, én  előbb kaptam a "tapasztalatokat"... jóval, vagy 10 évig,,, s azóta győz(k)ödök meg arról, utólag is, hogy mennyire igazak voltak...

de minek is, mikor az az "igazi"... nem volt elég...ha az a lényeg?!

mert jó volt pl hallani most itt is ezt a mondatot, ami vagy  már 2o éve a csillagos ég alatt szakadt rám az udvarunkban a semmiből (vagy a mindenből), hogy :

egy kozmikus  agy részei vagyunk... (ő az univerzális jelzőt használta)

meg jó volt itt is hallgatni Jungról, a kollektív tudattalanról, ahol az emberiség őstudása van, és onnan jöhetett pl. az az én régi, meglepő mondatom is. (ami így nem is, ill. nem csak az enyém...)(de innen jöhet minden felfedezés is, vagy Mozart dallamai...), a nonfiguratív festménynek még fel se fedezett kvantumfizikai formái...)

meg jó volt hallani megint a nagy igazságot, hogy nincs 1 igazság, legalább 2 mindig érvényes... (igen erről irt apám tanulmányt! hogy az ellentmondás törvénye az egyedül érvényes...) igen, ellentmondások vannak mindenhol, és a világ nem is logikus...(utólag szoktuk racionalizálni is)

no meg hogy nincs is objektív valóság, mert az a megfigyelőtől is függ, azaz a szubjektív hozzáállásunk befolyásolja.... s hogy bonyolult, kiszámíthatatlan a világ - s ezt ő élvezi... igaza van (meg nem:) (de ezzel is...)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megosztaniamifontos.blog.hu/api/trackback/id/tr878322640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

22371 2012.11.07. 11:07:52

A modern ipari civilizációban élő népek többsége egyáltalán nem érti a saját környezetét - nem úgy mint paraszt őseink. Nem érti, mert bonyolult tárgyak és gépek veszik körül melyeket nem ő készített, csak birtokolja azokat, és gyakran a használatukat is alig érti. Használja a mikrohullámú sütőt, de fél tőle, nem tudja mi fán terem. Szinte általános a kémiától való rettegés. Ha valamiben E betűvel jelölt anyag van, akkor az az étel rossz, gondolják sokan. Mozgalmat lehetne szervezni a dihidrogén monoxid veszélyei elleni harcról. Milliók használnak számítógépet, de közben hisznek a csillagjóslásban és abban, hogy a hivatalos tudomány fontos találmányokat rejt a süllyesztőbe, valamint meghamisítja a történelmet. (Mi magyarok különösen idióták vagyunk az utóbbi területen.) Milliók hisznek egyes kristályok gyógyító sugárzásában és a homeopátiában. A butaság annyira általános, hogy a tömeg fölháborodik, ha valaki nem osztozik babonás hiteiben. Mai világunkban egyszerre van jelen a mesterséges intelligencia és a népeknek oly természetes miszticizmus, és gyermeki animizmus. Mintha az ész kezdene átköltözni a gépekbe.
süti beállítások módosítása