erről-arról-amarról

erről-arról-amarról

Cezanne és a múlt (meg a jelen)

2013. január 01. - gond/ol/a

elképesztő, hogy

 

hogy mennyien voltunk kiváncsiak Cezannera, még ma is, hol nekem jöttek, vagy én mentem neki valakiknek, soha ennyi embert még nem láttam tolongani a Szépművészeti képei előtt.

hogy kimindenki hatott Cezannera, elődök, kortársak, mennyi tanulmányt folytatott, hány művet másolt, mennyi vázlatot készített (Goya, Delacroix, Pissaro után pl.)

Semmiből nem lesz semmi. Mindenki tanul az elődöktől. Közvetítésekkel is.

Michelangelo és Rubens is ott van a példák (és a másolatok) közt.

Bevallom, én sose voltam "oda" Cezanne merev gyümölcscsendéleteiért. Túl fantáziatlannak tartottam. Úntam. (Pedig az itteni feliratok szerint a nézőszögváltásai (egy képen belül) a "nyugtalan csendéletek hirnökévé" teszik. (Vagy eleve lehet, hogy jobban kellene rajonganom a konyhaművészetért is?:)

Gesztenyefasorait viszont szívesen elnézegetném a szobám falán. (akármennyire is egy korábbi művész koncepciója utánzásának tűnik.)

Vitatható, hogy Cezanne egy régi kor lezárása vagy egy új kor kezdete. Talán egyszerre mindkettő. De az utóbbi inkább, hiszen óhatatlan a túllépés is.

A bejegyzés trackback címe:

https://megosztaniamifontos.blog.hu/api/trackback/id/tr668322664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

210560 2013.01.02. 13:30:14

Sajnos nem sikerült beiktatnom az ünnepek közötti hétre látogatásomat a Szépművészetibe...pedig terveztem...No, sebaj, még nem zárt be a kiállítás. Szándékomban áll feltétlenül megnézni Cézanne-t élőben, addig is Atlasz és a Te beszámolód olvasgatásával vigasztalódom :) Boldog új évet kívánok :) Fanny

13282 2013.01.02. 20:12:54

lehet, hogy jobban is jársz a halasztással, nem lesznek annyian! és zavartalanabbul szemlélheted a képeket! február 17-ig van nyitva! Atlasz is járt ott , sőt irt róla? Pedig Ő (is) szegedi... de aki mindig Budapesten van , az érthetőbb módon halogathatja...:) a vidéki meg joggal fél, hogy lemarad (mindenről) :(

13282 2013.01.02. 20:14:22

ja, és persze, el is felejtettem: BUÉK a bejegyzés , meg a látogatás u,.i, régebbi , eredetileg... azaz még tavalyi... én a két ünnep közt jártam ott!!! azért is tolonghattunk annyian...

prozaxon Gróf 2013.01.03. 18:57:16

India http://www.monsterindia.com Indonézia http://www.monster.co.id Ír-sziget http://www.monster.ie Több mint 1 millió munka ajánlat!
süti beállítások módosítása