erről-arról-amarról

erről-arról-amarról

ez egy szobor

2009. július 16. - gond/ol/a

tegnap még csak az alapzatot, a felirattal: "Fátyol Misi cigányprímás" 2009 - és a hozzávezető köveket láttam a Korona előtt

ma már a szikrázó napsütésben megcsillant a bronzszobor, mellette a tonettszékkel

aug 20-ra tervezték a (méltán) pályanyertes mű avatását - jóelőre kész lett

biciklimmel egyből ráközelítettem,

de minél közelebb mentem, annál feltűnőbbé vált, hogy

nem, ez nem a "Fátyol Misi"

de hát persze, hogy nem ő, mert hogy "ez egy szobor"

idézhetném Magritte híres (pipát ábrázoló) fesményének figyelmeztető címét:  (ez nem egy pipa)

hát ez se Fátyol Misi, de még csak nem is egy cigányprimás - hanem "csak" egy szobor, ami persze nem kevés...

egy élő cigányprímás bizonyára csóválná a fejét, és nem is kezdene el játszani a Korona étterem (43-as út) előtti utcazajában (bent se tudna, hiszen jelenleg zárva van a  Korona! nincs ki üzemeltesse) (talán ezért is van immár örökre a kezében csak a hegedű? s nem az álla alatt...) - hiszen ebben  a kamionforgalmas zajban ugyan ki hallaná meg a finom játékát

amúgy a szobor valóban felidézi Fátyol Misi cigányprimásunk alakját, ha nem is az arcvonásaiban , inkább a visszafogott mozdulatában, a finom  sziluettben...

 

és én még hallom is (hiába a kamionzaj, mert ahol hallom ott nem tudja elnyomni semmi zaj) a muzsikálását....

.................................

vö: http://lineas.freeblog.hu/archives/2009/01/05/a_Koronaban/

A bejegyzés trackback címe:

https://megosztaniamifontos.blog.hu/api/trackback/id/tr388322304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyica 2009.07.16. 08:13:16

Tetszenek a képek ( is.) ny

13005 2009.07.16. 10:38:35

Ki alkotta ezt a szobrot? Hasonlokat itt Siofokon làttam, esetleg ugyanaz a müvész volt? Lànykàddal hasonlosàgod észre kell venni!!! :)))

13282 2009.07.16. 13:05:03

ja igen, eszembe is jutott utólag, hogy illett volna megirnom az alkotó nevét (legalább zárójelben): Kiss Jenő, helyi azaz makói szobrászművész! (bár a kiírt ályázat országos volt, de az övé bizonyult a legadekvátabbnak) ez egys teljesen új szobor! legfeljebb hasonló stílusú lehet Siófokon? (lehet, hogy a makói művész alkotása épp?:) de én ezt elég egyedinek és eredetinek éreztem. eddig... a belinkelt fotókon látsz hasonlóságot lányommal? szerintem ő kifejezetten szép, ami rám sose volt mondható igazán :)

KapitányG 2009.07.17. 13:30:51

Szerintem georgia a Varga Imre-szobrokra gondol.

13282 2009.07.19. 13:36:53

Varga Imre szobrok is vannak Makón! ( fel is raktam egy párat, én is, csak azt más bejegyzésekben:)* de ő közismert(ebb)!!! * http://lineas.freeblog.hu/search/varga+Imre
süti beállítások módosítása