erről-arról-amarról

erről-arról-amarról

Maros vize NEM folyik csendesen

2010. május 04. - gond/ol/a

olyan csendre ébredtem , mintha nem is május 1 lenne, vagy legalábbis 2010 május 1-e?, amikor már -úgy tűnik, nincs jelentősége ennek a napnak. Vajon a munkának se? Nem csak az ünnepének? vagy inkább a hiányának...?

emlékszem, pláne, hogy a főutcán laktunk, ahol a végeláthatatlan felvonulásokat rendezték, a házunk előtt, mindig a fúvószenés ébresztőre keltem ilyenkor, sürgés-forgásra, lázas készülődésre, orgonaillatra, talán az ablakunkba is kitettünk egy vázányi orgonát...

most, se szine se szaga a napnak - kiderült, hogy a ballagásokat szervezték erre a napra (minden étterem velük telt meg, be se fértem...) - persze orgona biztos volt a ballagásokon is...

délután azért kibicikliztem már csak szokásból is a Maros-parti majálisra,

ott viszont - eltekintve az összetéveszthetetlen friss marosi-erdei levegőtől, amint a töltésen lekarikázok, nem tetszett semmi... (persze a kirakodóvásárok sose voltak az én világom) - a szinpadon se tetszett a műsor, valami oratorikus, állóképes, néha táncos (ős)magyari történet(?) aztán aerobikus ugrabugra... megint a Maros közvetlen partja, ahova menekülni próbáltam, a harsányságból, (semmi se jó nekem? se a reggeli ébresztőmentes csönd, se a vásári kavarodás?)  Nos, a Maros tényleg nem a megszokott volt, a partján is már jóval többen álltak, mint szoktak, és motorzaj, motorzaj, és nem folyt a Maros vize csendesen, mert a motorcsónakok, és motoros egyéb vizijárművek szántották fel, le-s-föl, 8-asokban, bravúroskodva, mutatványoskodva... szegény Maros, azt se tudta , merre folyjon. És a nézelődök se vele foglalkoztak, hanem a motorosokkal...

azért igy is szép (pláne fotón, ami nem "hangos") 

leültem a parta, és magamba szivtam a látványt, a csillogó vizet, mikor kisütött a Nap, a motorok úgyis csak átmenetileg masiroznak rajta, a Maros marad, a Maros örök...

 

meg a fák is a partján, amit meg se érinthet semmi felfordulás, csak növekednek, fölfelé... (ha nem is az égig...)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megosztaniamifontos.blog.hu/api/trackback/id/tr728322420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11815 2010.05.04. 23:10:01

:)) "... még csendesebben folyik Maros vize áll és úgy folyik."

13282 2010.05.05. 00:04:18

csendről szó sincs! és nem állt, kavargott!!! (a fotókon nem látszik:(

13709 2010.05.05. 06:54:43

kedves Aliz, átsüt írásodból a Maros szeretete. Mintha bizalmas kapocs kötne össze vele és a meghittség megnyugtató érzése jön elő most hogy olvaslak. Igen lehet igy érezni egy hely, egy folyó, egy ház kapcsán is. A motoros vízi járművekre nagyon haragszom. Annyira idegennek érzem én is a csendbe, békébe belebőgetni a motort, harsányan kiabálnak hozzá (éppen a múltkor volt "szerencsém" itt a Tisza mellett ezt átélni, amikor a helyi néptelen strandra kiültem kicsit). Utálom...na !!! Korábban a Balatonhoz éltünk közel, hát oda is inkább ősszel, meg tavasszal jártam, amikor -majdnem - kettesben lehettem a vízzel :))

13282 2010.05.05. 07:53:22

kedves Valéria! jól érzed...:) lásd: (itt még nem jelentek meg a motorosok:) : "csak" ennyiszer irtam róla, ill.fotóztam le:): http://lineas.freeblog.hu/archives/2008/06/23/emlekek_strandja/ http://lineas.freeblog.hu/archives/2009/05/01/marosi_nosztalgiak/ http://lineas.freeblog.hu/archives/2009/07/27/vissza_a_Maroshoz/ http://lineas.freeblog.hu/archives/2010/04/18/hamubaslt/ http://lineas.freeblog.hu/archives/2010/04/20/napnyugta_eltt/ amúgy is, ha visszaemlékszek, minidg szeptember elején szerettem legjobban a folyót, tanitás után, akkor többnyire ketten voltunk: "a folyó meg én..." (v.ö. J. A. A megfáradt ember...)

13282 2010.05.05. 07:54:02

kedves Valérai! jól érzed...:)

113436 2010.05.05. 08:01:18

Kedves Aliz! Csillogó víz tükrében a lélek hosszú útra képes vándorolni. Sakura+

113436 2010.05.05. 08:02:59

Kedves Aliz! Csillogó víz tükrében a lélek hosszú útra képes vándorolni. Sakura+
süti beállítások módosítása