erről-arról-amarról

erről-arról-amarról

fekete-fehér

2012. október 23. - gond/ol/a

fekete-fehér magyar film, ("Zöldár"), régi, 65-beli, de még régebben játszódik,  50-es évek elején, svájci sapka, Sztálin kép, elvtársozás, egymás figyelése, kioktatása, mindenki szerepet játszik, vagy ha nem, annál rosszabb, nyomasztó, sivár, és mégis... a miénk... volt.

(s most mi van helyette? a másik véglet.)

ez a "beszélni szeretnék veled" - ismétlődő formulája, és az elmaradt őszinte beszélgetések, a megnemhallgatások

rácsos emeletes ágyak a kollégiumban

egyetemi előadások az auditórium maximumban, egymás fegyelmezésével

falu-város ellentét,

kiszakadás otthonról

osztálykülönbségek,ebből fakadó feszültségek

és elaludtam közben

megy(jön ) a vonat..

fütyül

és csöng a telefon,

lányom hív

ébresztő

de mire

-----

az egész múltunk olyan mint egy fekete-fehér film - mondtam is már rég lányomnak, aki elképzelni se tudja, milyen volt ez a kor, a mi korunk valójában... hát pont olyan... fekete-fehér...

(mint ezen a képen is, bár ez Collégium Artium... és fakultativ, kedd esténként... de ez is fekete-fehér - bár a horgolt mohair sapkám -emlékszem- sárga volt...)

(a jelenünk meg túl harsány szines és zajos, és gyors és kaotikus -

s túl sok benne a vágás)

A bejegyzés trackback címe:

https://megosztaniamifontos.blog.hu/api/trackback/id/tr978322630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

283390 2012.10.24. 00:11:39

Szóval Te vagy az a mohair sapkás leányzó? .......Lentről a negyedik sor jobb szélén.......:-)) Még így visszaemlékezve sem gondolom, hogy fekete fehér világ volt akkor... Nagyon is sokat vitáztunk, nyüzsögtünk, szenvedéllyel sokszor, dühhel.... Minden voltunk, csak fekete fehér nem... És sokkal inkább értékek mentén ment a paláver.... Az igaz, hogy most az értékek, és az értéktelenségek aránya bizony torzult.....

284075 2012.10.24. 00:39:15

...színes volt a miénk is...Csak most más színek dominálnak...

57665 2012.10.24. 11:15:41

Mi irodalomról filmekről vitatkoztunk. Elszánt Metro Omega Illés rajongók voltunk.De legalábbis az én társaságom tisztelte az észt a műveltséget. Gyerekeimet látva nem tudom mindig az az átkozott mondat jut eszembe : Bezzeg a mi időnkbe ! Nem mondom csak néha értetlenül nézem őket ,mint apám annak idején engem!

178479 2012.10.24. 17:40:56

Igen, de a Zöldár a Múzeum krt. 5-ben játszódik, az Ön fotója viszont a Gólyavár. Nem? Amikor a fllm játszódik, öt évre se vagyunk a háborútól. Az ekkor játszódó mondjuk olasz filmek se dúskálnak a színekben.

13282 2012.10.24. 21:43:54

örülök, hogy vitát szitottam(?), én se "unalmas"nak gondoltam a fekete-fehéret, a fekete-fehér filmek is mindig tartalmasabbak, és elmélyültebbek, gazdagabb tartalmúak, nem a külsöségességről és látványosságról szólnak - inkább mély gondolatokról és érzésekről... igen , én VOLTAM az a mohair sapkás lányzó az meg telesen másodlagos, hol... nem Gólyavár, mert SZEGED!!!:) (amúgy is az 50-es évek elején még általános iskolába jártam, alsó tagozatra...)
süti beállítások módosítása